The Roast Room Forum İndirimi

TheRoastRoom

Firma Yetkilisi - Kavurucu
Katılım
26 May 2025
Konum
Sarıyer / İstanbul
Japanese cold brew olarak tüketiyoruz gerçekten harika bi kahve. Tadım notalarında belirtilmemiş ama bariz bir şekilde çocukluğumuzda ki karpuzlu sakız tadını aldık. Burada ki yorum yapan arkadaşlara da teşekkürler onlar sayesinde eklemiştim sepetimi bu kahveyi. Ellerinize sağlık.
Böyle haraketli kahvelerler soğuk demlemelerde havaların ısınmasıyla baya iyi oluyor : ) Tazeyken bizde kavunlu sakız gibi bi fikre kapılmıştık…
Sağolsunlar forum arkadaşlarımızın deneyimleri, denemek isteyenler in çok iyi referans oluyor🙏

Afiyet olsun ☕
 
  • Thanks
Tepkiler: DtB

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
evde soğuk demleme için reçete öneriniz olur mu
Siz sormuşken kavurucu başlığında da paylaşmış olayımZ Şayet switchiniz varsa şu reçete güzel çalışıyor hocam santa lucia ve maria özelinde;

Dripper ve Filtre: Hario Switch - Trad Filtre
Kavurucu: The Roast Room
Kahve: Santa Lucia (18/05 kavrum)
Oran: 25/330
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 96 C
Öğütüm: Zp6s 4.5 Click

Döküşler:
Mandal kapalı 45 sn 50 ml blooming. 10 saniye akış bekleme.
55. Sn mandal kapalı 150 ml e tamamla, 1:40 da mandal aç.
2:00 de mandal kapalı 250 ml e tamamla. 2:45 de mandal aç. 3:10 bitiş.

Blooming hariç her döküşten sonra bir kez güçlüce karıştırdım ve alabildiğinde agresif döküşler yaptım. Bol buzlu bardakla servis ettim. İçimi son derece keyifli, güzel bir soğuk tercihi kahve. Reçete de ilk defa denememe rağmen güzel çalıştı.

Sitrik ve malik asidite bir arada ama asla yorucu değil, şekerli iyice olgunlaşmış bir ananas yer gibi. Uzaklardan da biraz biraz kakao. Fresh ve içimi baymayacak bir kahveymiş.

İlginç bir şekilde buz çözüldükçe ve bypass oldukça kahveden karpuz, nane notaları alıyorum. Öyle ki kahve jairo arcila watermelon infüze mi diyeceğim neredeyse 😂

Ama funky karakterli bir natural, belirtmeden de geçemeyeceğim. :D
 

TheRoastRoom

Firma Yetkilisi - Kavurucu
Katılım
26 May 2025
Konum
Sarıyer / İstanbul
evde soğuk demleme için reçete öneriniz olur mu
@Mbks35 sağolsun paylaşmış, teşekkür ederiz 🙏

Japanese ice drip için basit bir reçetemiz var, belkide her yerde çıkan reçete olabilir.

Ekipman: V60
Oran:1/7,5
Öğütüm: ortalama V60 demlemelerinize göre bir tık ince.
Su ısısı: 94 derece.

Oranı 1/15 gibi düşünürsek kalan 7,5 oranı kadar buzu karafa koyun.
50ml su ekleyin, swirl yapın 30sn. bekleyin.
Kalan suyu yavaşça ekleyin. Süreyi olabildiğince uzatın. Su ekleme bitince, yatak seviyesi yarıya düşünce bir swirl daha yapın.
Buz dolu başka bir barda karafı boşaltın. Büyük olasılıkla karaftaki buzların %60 ı erimiş olacaktır. Bu buzları bardağa aktarmayın.

Bu reçete bizim çoğu kahvede işe yarıyor. Özellikle aroma yapısı yoğun kahvelerde cold brew etkisi görülebiliyor.

Afiyet olsun ☕
 

Otodidaktik

Tecrübeli Demleyici
Katılım
24 Nis 2024
Selamlar,
Siparişiniz için çok teşekkür ederiz : )
Özellikle Pagi Nampak ile alakalı geri bildiriminizi bekliyoruz 🙏
Şimdiden afiyet olsun ☕
Nampak ile bir kaç deneme yaptım. Yorum mu? Şeker, akide şekeri, esmer şeker, şekerli kahve, şeker kamışı 😂
Garip bir tatlılık var kahvede. Cold brewda oluşan o burukluğu yok etmeye birebir ✌️
 

ziza

Tecrübeli Demleyici
Katılım
15 May 2025
@Mbks35 sağolsun paylaşmış, teşekkür ederiz 🙏

Japanese ice drip için basit bir reçetemiz var, belkide her yerde çıkan reçete olabilir.

Ekipman: V60
Oran:1/7,5
Öğütüm: ortalama V60 demlemelerinize göre bir tık ince.
Su ısısı: 94 derece.

Oranı 1/15 gibi düşünürsek kalan 7,5 oranı kadar buzu karafa koyun.
50ml su ekleyin, swirl yapın 30sn. bekleyin.
Kalan suyu yavaşça ekleyin. Süreyi olabildiğince uzatın. Su ekleme bitince, yatak seviyesi yarıya düşünce bir swirl daha yapın.
Buz dolu başka bir barda karafı boşaltın. Büyük olasılıkla karaftaki buzların %60 ı erimiş olacaktır. Bu buzları bardağa aktarmayın.

Bu reçete bizim çoğu kahvede işe yarıyor. Özellikle aroma yapısı yoğun kahvelerde cold brew etkisi görülebiliyor.

Afiyet olsun ☕
merhabalar, bu reçetede en son tekrar buz koyuyor musunuz ?
 

TheRoastRoom

Firma Yetkilisi - Kavurucu
Katılım
26 May 2025
Konum
Sarıyer / İstanbul
Nampak ile bir kaç deneme yaptım. Yorum mu? Şeker, akide şekeri, esmer şeker, şekerli kahve, şeker kamışı 😂
Garip bir tatlılık var kahvede. Cold brewda oluşan o burukluğu yok etmeye birebir ✌️
Portakallı akide şekeri, portakal marmelatı, hafif portakal kabuğu lezzeti gibi katman katman değilen bi tat profili var bu kahvenin, benzer ama farklı tınlarda geliyor. Tatlı tatlı iyi gidiyor : )
Beğendinizi düşünüyoruz : )
Afiyetler ☕
 
Üst