Bugün Demlediğim Japanese Cold Brew

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
Yazın gelmesiyle hepimiz biraz biraz soğuk demleme metodlarına kayıyoruz. Forumda da böyle bir başlık olmadığını görünce bilgi, deneyim ve reçete paylaşımı açısından güzel olur diye düşündüm.

Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.

Neyse açılışı da ben yapmış olayım. 😂

Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230

2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var 😂

Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.
 

Atifk

Yeni Kahvesever
Katılım
14 Ara 2025
Yazın gelmesiyle hepimiz biraz biraz soğuk demleme metodlarına kayıyoruz. Forumda da böyle bir başlık olmadığını görünce bilgi, deneyim ve reçete paylaşımı açısından güzel olur diye düşündüm.

Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.

Neyse açılışı da ben yapmış olayım. 😂

Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230

2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var 😂

Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.
On numara konu olmuş abi hem ben özelden rahatsız etmekten de kurtuldum. Senin sırayla paylaştıklarını ve paylaşılanları denerim 😁
 
Son düzenleme:

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
Dripper ve Filtre: Hario Switch - Trad Filtre
Kavurucu: The Roast Room
Kahve: Santa Lucia (18/05 kavrum)
Oran: 25/330
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 96 C
Öğütüm: Zp6s 4.5 Click

Döküşler:
Mandal kapalı 45 sn 50 ml blooming. 10 saniye akış bekleme.
55. Sn mandal kapalı 150 ml e tamamla, 1:40 da mandal aç.
2:00 de mandal kapalı 250 ml e tamamla. 2:45 de mandal aç. 3:10 bitiş.

Blooming hariç her döküşten sonra bir kez güçlüce karıştırdım ve alabildiğinde agresif döküşler yaptım. Bol buzlu bardakla servis ettim. İçimi son derece keyifli, güzel bir soğuk tercihi kahve. Reçete de ilk defa denememe rağmen güzel çalıştı.

Sitrik ve malik asidite bir arada ama asla yorucu değil, şekerli iyice olgunlaşmış bir ananas yer gibi. Uzaklardan da biraz biraz kakao. Fresh ve içimi baymayacak bir kahveymiş.

İlginç bir şekilde buz çözüldükçe ve bypass oldukça kahveden karpuz, nane notaları alıyorum. Öyle ki kahve jairo arcila watermelon infüze mi diyeceğim neredeyse 😂

Ama funky karakterli bir natural, belirtmeden de geçemeyeceğim. :D
 

Abdurrahim

Profesyonel Demleyici
Katılım
13 Eyl 2024
Dripper ve Filtre: V60-02 Abaca Filtre
Kavurucu: @OldSchool
Kahve: RED VINTARA 05.04.2026 kavrum
Oran: 35/500(300 sıcak su )
Buz Miktarı: 200gr
Su: Assu 92 C
Öğütüm:Fellow Ode Gen 2 3.1 (425 mıkron)
Döküşler:
0:00-70 ml
0:45-170 ml
1:20-300 ml

Bloom ile birlikte aromalar yayılmaya başlıyor. Okaliptüslü naneli şeker,yaban mersini reçeli ve olipsi andıran ferahlatıcı bir koku hissediliyor. Ferah notalar oldukça belirgin. Japon usulü demlemeye de çok yakıştı. Bu çekirdeğin sıcak halini de merak etmiyor değilim. Dengeli bir aromaya ve ferahlatıcı bir koku profiline sahip.
 

kahvekahve

kahve
Katılım
17 Ağu 2022
Ben de kendi metodumu paylaşmış olayım. 1-10 demliyorum. Atıyorum 17 gr kahve kullanacaksam 170 gr su 170 gr buz. MHW R3 değirmende filtrede genelde 100 klik kullanırım, Japanesede 55-65 klik arası kavruma göre. Ortalama 60 klik. 17 gr kahveye 170-170 bu kadar sıvı fazla değil mi diye soracak olursanız, buzun tamamı erimeden bitmiş oluyor kahve. Sulandıracaksa da varsa sulandırsın, buz gibi olsun da yeter. Yıllardır sabittir reçetem, memnunum.
 

CaffeineCap

Profesyonel Demleyici
Katılım
11 Ara 2022
Konum
Bursa
cenneettt cenneett konuya baakkk
Şimdi bu yaz ilk japannese cold brew girişimimi gerçekleştirdim. Lakin izlediğim videolarda 250 ml su koyuyorsak yarısını kullan kalanı buzla tamamla diyordu bu tarifler öyle değil bunlar denenecek.
Switchle demledim bardağa çokça bol buz koyup 60 ml kapalı 93C su döktüm.
45 sn bekledim 2. Döküşte tartının kafası yandı döküşü kafama göre yaptım sonuç fena değil.
 

Mbks35

JokerinAmcaOğlu
Katılım
8 Tem 2025
cenneettt cenneett konuya baakkk
Şimdi bu yaz ilk japannese cold brew girişimimi gerçekleştirdim. Lakin izlediğim videolarda 250 ml su koyuyorsak yarısını kullan kalanı buzla tamamla diyordu bu tarifler öyle değil bunlar denenecek.
Switchle demledim bardağa çokça bol buz koyup 60 ml kapalı 93C su döktüm.
45 sn bekledim 2. Döküşte tartının kafası yandı döküşü kafama göre yaptım sonuç fena değil.
Su miktarı azaldığı için temas süresini uzatmak adına ya inceye gitmek gerekiyor; ya da immersion 😂

Normal v60+ince öğütümde bitterlik olabiliyor. Ama switch reçetelerinde bittere kayan çıktılar almıyorum.

Deep27 reçetesi de paylaşacağım yakında bir tane 😂
 

ontheotherhand

Tecrübeli Demleyici
Katılım
6 Ocak 2021
Ben 2 kişilik kahveyi (25gr) 1 kişilik kahve (15gr) öğütüm boyutuna göre veya biraz daha ince (ör: DF64 stok burr 50-55 klik, CMD 18-20 klik) öğütüyorum. Bu şekilde genel olarak süre çözünme için yeterli oluyor. Çok açık kahvelerde biraz daha inceye, su miktarı artarsa daha kalına gidilebilir.

200 gr su / 300 gr buz = Büyük buzların olduğu, yoğun ve çok soğuk bir kahve oluyor. Sütlü bir içecek yapacaksanız bu daha mantıklı.
250 gr su / 250 gr buz = Ufak tefek buzlar kalıyor, kahve soğuk oluyor. Hızlı içmek lazım, buzlar küçük olunca çabuk eriyor.
300 gr su / 200 gr buz = Kahve pek soğuk olmuyor, serin diyebiliriz ama buzlu içecek gibi ağzı üşüten bir ısı yok. Sonradan büyük buz ekleyeceksiniz bu yapılabilir.

Percolation (V60) = Hario bol poşet, bloom + 3 döküş, ortalama 3dk demleme süresi.
Immersion (Clever) = Rubin filtre, su üzerine kahve ekleyip karıştır, 3dk sonra akışı başlat.
 

CaffeineCap

Profesyonel Demleyici
Katılım
11 Ara 2022
Konum
Bursa
Su miktarı azaldığı için temas süresini uzatmak adına ya inceye gitmek gerekiyor; ya da immersion 😂

Normal v60+ince öğütümde bitterlik olabiliyor. Ama switch reçetelerinde bittere kayan çıktılar almıyorum.

Deep27 reçetesi de paylaşacağım yakında bir tane 😂
İmmersion denediğim için belki çıktı fena olmadı. Ama yukarıdaki tarifleri denicemm
 
Üst