Mbks35
JokerinAmcaOğlu
- Katılım
- 8 Tem 2025
Yazın gelmesiyle hepimiz biraz biraz soğuk demleme metodlarına kayıyoruz. Forumda da böyle bir başlık olmadığını görünce bilgi, deneyim ve reçete paylaşımı açısından güzel olur diye düşündüm.
Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.
Neyse açılışı da ben yapmış olayım.
Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230
2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var
Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.
Ben japanese demleme sezonunu açınca genelde büyük buz kalıplarına suyumu önceden tartarak dolduruyorum. Sonrasında bir de buzu tartmakla uğraşmıyorum. Demleme yapacağım karafı ve bardağımı buzla doldurup buzlukta tutuyorum hep. Karaf olarak da genelde switchin kendi karafını kullanıyorum. Spesifik olarak bu karafı seçme sebebim doğrudan süzülen kahvenin büyük buzun üstüne temas etmesi. Daha hızlı soğumayı sağlıyor bana kalırsa.
Neyse açılışı da ben yapmış olayım.
Dripper ve Filtre: v60-02 Trad Filtre
Kavurucu: Khaldi Coffee
Kahve: Kenya Wanrich (18/05 kavrum)
Oran: 20/310
Buz Miktarı: 80 gr
Su: Assu 98 C (sıcakta 92C ile çözmüştüm, ilk 2 döküşte kettle kapağını açık tuttum, son 2 döküşte taktım)
Öğütüm: Zp6s 3.5 Click (sıcakta 4.0 click ile öğütmüştüm)
Döküşler: 40/140/200/230
2025-2026 sezonu içerisinde denediğim 7-8 kenyadan domates tatmayan tek kenya bu olduğundan kendisiyle ayrı bir bağım var
Under ya da over katman almadığım güzel bir sonuç elde ettim. Yeşil elma ve kayısı tadım notlarını çok net alırken malik asidite de tatlı bir eşlikçi oldu. Tadım notunda karamel mevcut, ancak soğuk demlemede almak pek mümkün değil bana kalırsa. Yaz boyunca içebileceğim güzel bir günlük japanese kahvesi oldu.