Etiyopya Guji - Sanalbaharat

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Etiyopya Guji Gr3 Natural Kavrulmuş Kahve
Menşei(Cinsi): Etiyopya
Bölgesi: Guji
Kavrum: Standart (Full city plus) ve Açık (city plus)
Aroma: Floral veTurunçgil tatlar, orman meyveleri, tatları barındırır
İşlem: Yıkanmış
Aroma: Tatlı, Yoğun floral, orman meyveleri, fındık tatları
Asitlik: Hafif,yumuşak (var ama düşük)
İçim sonrası:Karamel, kavurma (toasty)
Yetiştiği Rakım:1700-2200 mt
Hasat Dönemi: Kasım-Aralık/İhracata başlama Ocak-Şubat
------------------------------------------------------------

Kahvenin standart kavrumu full city+ olarak belirtilmiş ama açıkçası bunda hata olduğunu düşünüyorum, elimdeki standart kavrumda bu kadar koyu bir profil görünmüyor.
Standart kavrumla bir kaç espresso ve bir Chemex demlemesi yaptım. Espressoda ortalama öğütüm kalınlığına göre biraz ince öğütümle 8-9 bar gibi basınçla, 30 sn civarı sürelerle ve 1/2.5 oranla aromatik, belirgin asiditeli, bol kremalı shotlar aldım.

40/650 oran, 94 derece, Cmd 30
Chemex, Kafiltro beyaz Chemex kağıdı
Bloom, swirl, +3 döküş, 4.25 demleme bitişi

Üstteki parametrelerle yaptığım filtre demlemesinde gövdede taze fındık belirgin, arka planda ise koyu renkli orman meyveleri denebilecek aromalar mevcut. Fındık notasının o klasik "çikolata/fındık" olmadığını belirtmek gerek; daha ziyade çiğ fındığa benzer tarafta.
Kahvede biraz defect mevcut fakat ayıklama yapmayı gerektirecek kadar değil, ayıklama yapılırsa elbette demleme kalitesi artacaktır.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Guji açık kavrum, 40/650
95 derece, Chemex, Cmd 28 klik
6.00 akış bitişi

Kahvenin özellikle açık kavrumunda fazla sayıda sarı renkte çekirdek mevcut. Büyük porsiyon demleme yaptığım için ayıklama yapmadım ama ayıklansa daha iyi olur.
Standart kavruma göre açık kavrum bariz olarak fazla su tuttu, bu farkı 2 klik ince öğütümden ziyade kavurmaya bağlıyorum.
Fincandaki sonuç ise açıkçası son derece güzel. Açık kavrumda standarda kıyasla floral, hatta şeftaliyi andıran hoş kokular çok daha belirgin. Açık renk orman meyveleri, çok hafif bir turunçgil asiditesine ekmolarak gövdede hafif bir fındıklı gofret kokusu mevcut.
Çekirdekler arasındaki renk dalgalanmasını görünce açıkçası umutsuzca demleme yaptım fakat sonuç güzel. Tabi bu olumlu durum çok büyük ihtimalle iri öğütüm, Chemex demlemesi, büyük porsiyon ve 6 dakika süren demlemenin kusurları örtmesiyle de açıklanabilir. Tek porsiyonluk bir v60 demlemesi muhtemelen mevcut kavrum kusurlarını daha net ortaya çıkarır.
 
Son düzenleme:

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Guji açık kavrum, 06.05
20/320, 94 derece
Hario decanter, Hario 01 kağıt, Cmd 19
Bloom, swirl, +2 döküş, 2.55 demleme sonu

Kahvede belirgin miktarda quaker çekirdek mevcut. Quaker ayıklamadım, sadece gözüme batan bir kaç adet defect çekirdeği ayırdım.
Önceki demlemedeki gibi aslında bunda da beklentim minimumdu, tek porsiyon bir v60 demlemesinde kötü kahvedeki görsel kusurların net olarak bardağa yansıyacağını düşünüyordum fakat sonuç son derece başarılı.🙂 Mayhoş, floral tatlar, hafif orman meyveleri, içim sonrası damakta kalan Ülker 9 kat tat fındıklı gofret.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Açık kavrum, 20/320
Cmd 22, 94 derece
Hario 01 kâğıt
90 ml bloom, swirl, +2 döküş. 2.00 son döküş bitişi, 2.50 akış bitişi.

Defect ve quaker çekirdekleri ayırarak yaptığım demlemeler bence gayet başarılı Etiyopya demlemeleri oluyor. Floral tatlar ve şeftalimsi aromaya ek olarak tatlı bir gofretsi, şekerli fındık hissi hakim.
600 TL/kg fiyat göz önüne alınmasa dahi gayet güzel bir Etiyopya demlemesi denebilir.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Sstandart kavrum, 20/320, 94 derece
Cmd 25, Hario 01 kâğıt
Bloom, swirl, +2 döküş, 2.35 bitiş.

Bu kahve genel olarak ortalama üzeri süre su tutuyor. Standart kavrumda problem görünmüyor, fazla koyu değil; sabah kahvesi olarak bence daha güzel. Açık kavrumdaki o "fındıklı gofret kremasını" andıran gövde bunda kavrulmuş fındığa ve kurabiye tadına dönmüş. Floral/şeftalimsi tat yine belirgin.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Açık kavrum Guji'yi Zp6 ile 5.2 ayarında öğüterek yaptığım demleme Comandante öğütümüne göre asidite ve ayırt edici aromalar açısından daha silik oldu.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Hario Mugen, V60 02 100lü poşet kağıt, 20/320, 95 derece su
Bloom, swirl, 1.30'a kadar süren tek döküş
Açık kavrum, Cmd 27 klik, 3.00 akış süresi. Klasik V60 demlemelerine göre daha sulu gövde, ayırt edici aromalar daha geride fakat güzel, meyvemsi tatlsrın olduğu bir sonuç
Standart kavrum, Cmd 29 klik, 2.35 akış süresi. Koyu kavrumda bu demleme, klasik v60 demlemelerinden daha güzel oldu. Kalın öğütüm daha koyu kavrumlara her zaman çok yakışıyor.
 

n0xy

Yeni Kahvesever
Katılım
30 Ara 2025
Hario Mugen, V60 02 100lü poşet kağıt, 20/320, 95 derece su
Bloom, swirl, 1.30'a kadar süren tek döküş
Açık kavrum, Cmd 27 klik, 3.00 akış süresi. Klasik V60 demlemelerine göre daha sulu gövde, ayırt edici aromalar daha geride fakat güzel, meyvemsi tatlsrın olduğu bir sonuç
Standart kavrum, Cmd 29 klik, 2.35 akış süresi. Koyu kavrumda bu demleme, klasik v60 demlemelerinden daha güzel oldu. Kalın öğütüm daha koyu kavrumlara her zaman çok yakışıyor.
Bu kahveyi ben de deniyorum ama üzerinde hala daha saman vari bir koku var, açık kavrum 5 haziran kavrum tarihli hiç bir şekilde bırakın tat almayı kahve tadı bile alamadım.
 

bonafide35

Yeni Kahvesever
Katılım
4 Ara 2025
bir kere sanalbaharattan kahve aldım bayattı, taze değildi artık A Roasting Labtan alıyorum
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Bu kahveyi ben de deniyorum ama üzerinde hala daha saman vari bir koku var, açık kavrum 5 haziran kavrum tarihli hiç bir şekilde bırakın tat almayı kahve tadı bile alamadım.
Bu kahveyi ben de deniyorum ama üzerinde hala daha saman vari bir koku var, açık kavrum 5 haziran kavrum tarihli hiç bir şekilde bırakın tat almayı kahve tadı bile alamadım.
Hocam 20 günde kahvenizin en azından ilk etap degassing'i açısından yeterli bir süre. Acaba demleme yöntemi, öğütme, süre, su vb gibi konulardan kaynaklı bir problem mi var?
Bendeki kahve 5 mayıs kavrum tarihli bu arada. Deneyimler sonucu Sanalbaharat'la ilgili genel kabul gören konu, 1 aydan önce yorum yapmanın çok doğru olmadığı çünkü kahveleri çok geç açılıyor.
 

Haggard1963

Tebrikler - Rütbeni Kendin Seç?
Katılım
15 May 2022
Hario Mugen, V60 02 100lü poşet kağıt, 20/320, 95 derece su
Bloom, swirl, 1.30'a kadar süren tek döküş
Açık kavrum, Cmd 27 klik, 3.00 akış süresi. Klasik V60 demlemelerine göre daha sulu gövde, ayırt edici aromalar daha geride fakat güzel, meyvemsi tatlsrın olduğu bir sonuç
Standart kavrum, Cmd 29 klik, 2.35 akış süresi. Koyu kavrumda bu demleme, klasik v60 demlemelerinden daha güzel oldu. Kalın öğütüm daha koyu kavrumlara her zaman çok yakışıyor.
Bu parametrelerle öğütümü Kinu ile 4.3 ayarında yapınca 4 dk, 4.7 ayarında ise demleme 3.30 sürede bitti. Süreler uzun gibi görünse de aslında 3.30 demleme süresi Hario Mugen için çok uzun değil.
Özellikle 4.7 ayarında öğütümle yaptığım demlemede sonuç çok başarılı oldu. Comandante ya da Zp6 ile yapılan demlemelere göre daha dengeli. Meyvemsi tatlsr çok belirgin ama Comandante'den kaynaklı o hissedilir, ekşimsiliğe çalmaya ramak kalan his yok.
Kinu ile iri öğütüm+Hario Mugen 👌
 
Üst