1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Sanalbaharat.com sitesi

'Online Satış Siteleri' forumunda Maranki tarafından 25 Haz 2015 tarihinde açılan konu

  1. ytghan

    ytghan Isınmaya Başlayan Üye

    Cahilliğime verin bu sorumu.Hava almadan nasıl içinden kullanacagimiz kadarını alıp geri kapatacağız.Hava almaktan kastınız 1-2 saat gibi uzun süre ağzının açık kalmasi midir?El değirmeni edindim kendime.1kg kavrulmuş kahve alacagim sanalbaharattan.1 ay boyunca taze sayilacak seviyede icebilir miyim?250 gram seklinde 4 e bolecegim paketlerinden var.
     
  2. cemix

    cemix Paylaşımcı Üye

    Çok ağır olur koyu kavrumdan Türk kahvesi yine de damak tadınıza uyuyorsa siz bilirsiniz
     
  3. cemix

    cemix Paylaşımcı Üye

    Bayatlık ile tazelik kesin çizgilere sahip kavramlar değil, bayatlama bir süreç olduğundan zaman içinde seviyesi değişecek sadece. Eğer paketi açıp içeceğiniz çekirdeği alıp kapatırsanız vakumlamadığınız takdirde az da olsa hava kalacaktır. Kahvesine göre aç kapa ile 1 ay makul bir süre bence. Ama ilk haftaya son haftadan aynı lezzeti beklememek lazım tabi. Öğütülmüşse ise kimine göre 3gün kimine 2saat kimine 10dk da bayat aromasız kahve oluyor.
     
    3coresRoastery bunu beğendi.
  4. ytghan

    ytghan Isınmaya Başlayan Üye

    Anladim hocam tesekkurler bana gore 3-4 gun suresi var :) dediginiz sekilde 1 ay makul bence de
     
  5. eediz

    eediz Yeni Üye

    costa rica aldım bakalım nasıl gelicek. Espresso için kullanıcam.
     
  6. umutk19

    umutk19 Aktif Üye

    Sütlü kahveeler ilede güzel gidecek bi espresso için öneri alabilirmiyim ?
     
    3coresRoastery bunu beğendi.
  7. eediz

    eediz Yeni Üye

    costa ricayı hiç beğenmedim. İade edicem. Bu çekirdekler neden böyle irili ufaklı yamuk yumuk??
    72B4D4F9-575F-4160-9D61-248596A181CF.jpeg

    Keşke herkes aldığı kahveleri koysa da karşılaştırma yapabilsek...
     
    3coresRoastery bunu beğendi.
  8. ytghan

    ytghan Isınmaya Başlayan Üye

    Çekirdek olarak almadigim icin bi sey diyemem ama bir yerde şöyle bir yazı okumuştum: sanalbaharat farklı hasat yöreleri vs karıştırıp yolluyor.Cekirdeklerin farkli olmasindan belli.
     
  9. eediz

    eediz Yeni Üye

    nitelikli kahveyi geçtim, farklı kavrumu geçtim, dediğiniz gibi hepsi başka başka tür kahve bunların. 2B8A0400-7E89-4F79-9CB3-23A09E10BA53.jpeg
     
  10. umutk19

    umutk19 Aktif Üye

    Benim santos fine da geldi öğle arası yemek yemeden baktım homojen ve güzel kavrulmuş görünüyor du eve gidince atayım fotoğraf
     
  11. alik

    alik Yeni Üye

    Costa rica çekirdeği, okuldan bir arkadaşın öğütme makinesi var ona vermiştim paketi direk fotoğraf istedim aynı şekilde cekirdekler. Ucuz etin yahnisi diyebilir miyiz?
     

    Ekli dosyalar:

  12. mehmetakif

    mehmetakif Yeni Üye

    Merhaba;

    Hava almaktan kasıt açıkta kalması, sürekli hava alması anlamına geliyor. Aç-kapa şeklinde hava alma değil yani.

    Ben tazeliği korumak için şu yöntemi kullanıyorum.

    1 kg sanalbaharattan gelen kahve zaten zipli ve CO2 salınım valfi olan ambalajda geliyor.

    Ambalajı açıp, günlük kullanım için hava geçirmez kapağı olan küçük bir kavanoza 5 günlük yetecek kadar kahve boşaltıyorum. Sonrasında ambalajın boşalan kısmındaki havayı iyice düzleştirerek boşaltıp geri kapatıyorum zip kısmından. Günlük kullanımı küçük kavanozdan yapıyorum.
     
    ytghan bunu beğendi.
  13. umutk19

    umutk19 Aktif Üye

    Alttaki çekirdek fotoğrafı sadece santos . Ben memnun kaldım bi tutarsızlık yok espresso ve latte fotosu da Santos fine cup + %30 robusta.
    IMG_20200217_170743.jpg IMG_20200217_170821.jpg IMG_20200217_170757.jpg
     
    Son düzenleme: 17 Şub 2020
    buran26 bunu beğendi.
  14. eediz

    eediz Yeni Üye

    costa rica arabica olarak geçiyor. Bu kahveler kesinlikle arabica değil bence. Robusta çekirdekleri gibi. ucuz etin yahnisi olayıyla alakası olamaz çünkü daha ucuz kahveleri var sanalbaharatın ve çok daha büyük çekirdekli eşit kavrum olarak geliyor.(colombia ) Bu işte bir yanlışlık var.
     
  15. umutk19

    umutk19 Aktif Üye

    Örnek mesela . Benim aldığım santos fine cup 37 tl ama görünümü gayet iyi görünüyor lezzeti de hoşuma gitti daha filtrede denemedim. Espressodada turunçgil gibi bi nota alamadım ama espresso ve latte için kullanacagim zaten
     
  16. cafevape

    cafevape Yeni Üye

    Sanalbaharat sitesinden aldığım1kg indian arabica aa kahvem bugün geldi, yaptığım ayıklamada sadece 15gr defect çekirdek ayırdım. Kavurmalarıda gayet homojen olmuş. Bu kahvenin V60 performansı genelde beğenilmemiş ama ben başarılı buldum. Fakat ambalaj üzerine yazdıkları tarihin kavurma tarihi olduğunu sanmıyorum çünkü bana gelen kahve her ne kadar taze olsada 2 gün önce kavrulmuş gibi de değil. Ambalaj üzerine yazdıkları tarih sanırım paketleme tarihi. Kavurma tarihi ayrıca belirtilmeli bence.
     
  17. eediz

    eediz Yeni Üye

    espresso nasıl kreması filan? costa ricaları değiştiricem. Hiç memnun kalmadım.
     
  18. cafevape

    cafevape Yeni Üye

    Espresso makinem arızalı, şu sıralar deneme imkanım yok maalesef. Çekirdekler city ayarında kavrulmuş gibi, espresso için biraz açık kalabilir. Yüksek gövdeli bir kahve değil zaten. Yarın moka potta bir demleme yapıcam espresso içinde az çok fikir verecektir.
     
  19. stormtrooper

    stormtrooper Yeni Üye

    Galiba kahve alırken. Not kısmına istediğimiz 3 adet daha kahve söylersek 250 gram 4 farklı kahveden alabiliyormuşuz. 4 kahveden en pahalısını seçiyormuşuz, fiyatlandırma ona göre oluyormuş. Böyle alan var mı?
     
  20. albati

    albati Yeni Üye

    Ben daha önce aldım böyle ama Mustafa Bey ile yazıştık e-posta üzerinden. Çabuk yanıtlıyor.